Розвитку запорізького аеропорту дивується вся Україна

Майже чотирикратне зростання кількості пасажирів за останні 4 роки, близько 90 млн грн прибутку минулого року, капітальний ремонт злітно-посадкової смуги, відкриття великої кількості регулярних рейсів у 20 напрямах. Все це про аеропорт «Запоріжжя» за докарантинної ситуації. Та найголовніше: побудований і практично зданий в експлуатацію новий сучасний термінал. І якщо б не епідемія коронавірусу, яка всерйоз відтермінувала пуск вже збудованого терміналу, приводів для гордості за досягнення Запоріжжя було б ще більше.

І це насправді так. Минулого тижня готовність нового терміналу до експлуатації інспектував міський голова Володимир Буряк. Термінал, збудований на кошти громади Запоріжжя, майже готовий до прийому пасажирів, залишилося лише оформити дозвільні документи.

Будівництво терміналу велося із застосуванням сучасних енергоефективних рішень та енергозберігаючих матеріалів. Площа 2-поверхового терміналу в аеропорту Запоріжжя складає 12320 кв. м, а пропускна здатність – 400 пасажирів на годину, в тому числі 250 пасажирів на міжнародних рейсах і 150 пасажирів на внутрішніх. Загалом планова пропускна спроможність нового Запорізького летовища – 1 млн пасажирів на рік.

«Під час робочого візиту на термінал я переконався, що він готовии? до прии?ому пасажирів, хоча кілька років тому це було лише мрією. А тепер мрію, щоб для запоріжців був відкритии? увесь світ, і впевнении?, що так воно и? буде», – написав Володимир Буряк на своїй офіційній сторінці у Фейсбуці. З міським головою складно не погодитися.

Адже саме мрія або ціль – перше, що приводить до шляху успіху, тернистого і непростого, але у фіналі якого лежить результат. І його було досягнуто при зведенні нового терміналу Запорізького аеропорту, незважаючи на перепони, критиканство та навіть спроби відібрати власність громади з боку керівництва виконавчої влади країни. Кримінальні справи, які витягли на початку цього року з-під сукна, стали причиною припинення робіт на 18 днів. Але ж ці складнощі, з іншого боку, допомогли згуртуватися й протестувати, хто чого вартий. А також зібрати команду однодумців, яка захистила аеропорт, не дала його «віджати» у міфічну концесію. Ці депутати-представники різних політичних сил продовжують об’єднувати зусилля, аби працювати на користь запоріжців. Вони склали основний кістяк політичної партії «Єднання Володимира Буряка», яка має великі амбіції та завдання зробити свій вагомий внесок в подальшу розбудову інфраструктури міста.

Причому оцінили новобудову запорізького терміналу по всій Україні. Під час карантину, коли більшість новин у стрічці нагадують зведення із фронтів боротьби з коронавірусом, вкрай позитивними були повідомлення про завершення робіт у Запорізькому аеропорті. Новина, як вірус, облетіла багато інформаційних ресурсів всієї країни та Фейсбук-сторінок користувачів. Дехто з дописувачів нарікав своїм мерам, що не вкладали в розвиток транспортної інфраструктури, хтось згадав Донецький аеропорт та порадів за запоріжців. Дехто, звичайно, й позаздрив. Але термінал Запорізького летовища викликав дійсно багато постів серед небайдужих активістів української інтернет-спільноти та блогерів.

– Я дуже радий, пишаюся тим, що міський голова Запоріжжя та його команда відродили діяльність аеропорту. Асоціація у 2017-му році надала аеропорту Запоріжжя перше місце як «Аеропорту року» за темпи розвитку. На той час був зроблений і ремонт полоси, і розроблений вже проєкт нового терміналу. Адже ми оцінювали аеропорт за зростанням приросту пасажиропотоку, побачили перспективу й готовність до розвитку. Сьогодні можна назвати подвигом реалізацію такого потужного проєкту як будівництво нового сучасного терміналу.
Плануємо 23-25 вересня цього року в новому терміналі Запорізького аеропорту провести Міжнародний форум «Аероконгрес-2020», на який запрошені представники авіаційної галузі України, Європи, Америки. Покажемо фахівцям цей технологічний об’єкт, комфортний для пасажирів, для жителів Запорізького регіону й не тільки. Я працюю в авіації вже близько 50 років. Тому можу із впевненістю сказати, що Запорізький аеропорт має майбутнє. Він конкурентноспроможний, а інше ринок покаже. Багато залежить від менеджменту підприємства. Як вони зможуть залучити до співпраці авіакомпанії, чим готові привабити пасажирів, які ціни запропонують. Багато також залежить від ставлення до пасажирів. Можна проїхати за сотню кілометрів, аби отримати якісне обслуговування, до якого звик та яке цінує пасажир. Тому я не бачу загрози з боку сусіднього аеропорту міста Дніпро. Там треба ще багато приводити у відповідність до світових стандартів. Запоріжжя – промисловий регіон з високою діловою активністю. Тому новий термінал стане у
пригоді й бізнесу, і тим, хто займається туристичною діяльністю, і, головне, пасажирам, – вважає президент Асоціації «Аеропорти України» цивільної авіації Петро Липовенко.97795764_562972421256047_2247554968657592320_n

Колись лідерка солідного політичного проєкту, на той час прем’єрка України, Юлія Тимошенко, прибувши до Запоріжжя, вкрай невтішно висловилась про наші повітряні ворота. Мовляв, у пасажирів трохи зуби не повилітали, коли літак сідав на нашій злітній полосі. З тих пір, дякувати, ситуація принципово змінилась. І скільки не говорили б недоброзичливці, що аеропорт працює, щоб заробітчани залишали Україну в пошуках кращої долі, або що авіамандрівки не по кишені більшості, гідний аеропорт для міста – must-have. Недарма запоріжці, що влаштували велопробіг до дня Європи цього року, розмістили в мережі фото на фоні саме нової будівлі. Тому що, дійсно, панорама, як в Європі. Сучасно, красиво, око тішить.

– Вважаю, якщо в місті є такий аеропорт, то це розвиток не тільки туризму, а й бізнесу та всієї інфраструктури регіону. Взагалі, аеропорт – це обличчя міста. Ми добре зробили, що 2 роки тому прийняли відповідне рішення, і на сьогодні такий гарний, великий об’єкт збудовано в нашому Запоріжжі, – зазначив Володимир Буряк під час інспектування об’єкту.

У терміналі вже працюють системи видачі багажу, ескалатори, ліфти, освітлення, підключені системи каналізації та холодного водопостачання. Також встановлено стійки для багажу, контролю пасажирів, медпункт. Зараз тривають пусконалагоджувальні роботи систем кондиціонування, вентиляції, гарячого водопостачання, планується приїзд зарубіжних фахівців фірми-постачальника, які повинні підтвердити повну готовність обладнання.

«Пропускна здатність нового терміналу складає не менше 400 пасажирів за годину. У перспективі це дозволить збільшити кількість пасажирів до 1 млн», – написав міський голова на Фейсбук-сторінці. Володимир Буряк нагадав, що аеропорт «Запоріжжя» уклав угоди про співпрацю з авіакомпаніями, які здійснюють рейси до Тель-Авіва, Шарм-ель-Шейха, Кракова, Відня, Будапешта, Іракліона, Гданьска, Туніса, Анталії, Барселони та інших міст світу. Після повного відновлення авіасполучення можна буде казати про збільшення числа авіарейсів до 30 на добу.

За даними 2019-го року близько 98 відсотків пасажиропотоків авіаперевезень були сконцентровані у 7 основних аеропортах України: Бориспіль, Київ (Жуляни), Одеса, Львів, Харків, Запоріжжя та Дніпропетровськ. Причому і значне зростання кількості обслугованих пасажирів зафіксовано саме в цих аеропортах, зокрема, запорізькому.авиа

Позитивний тренд зростання пасажиропотоку Запорізького аеропорту, звичайно, залежить від платоспроможності українців. І загальнодержавної та світової ситуації, всерйоз зіпсованої спалахом коронавірусу. Але ми будемо сподіватися, а керівництво аеропорту працювати над тим, щоб завданий позитивний тренд продовжився. Адже роза вітрів у Запорізького летовища останніми роками, дійсно, сприятлива

Читайте також: Мер Запоріжжя вимагає дати дозвіл на відкриття нового терміналу запорізького аеропорту