За розпорядженням міського голови Володимира Буряка управління транспорту та зв’язку проводить регулярний моніторинг на автобусних маршрутах громадського транспорту. Згідно умов укладених договорів, перевізники зобов’язалися забезпечити маршрути належною якістю обслуговування пасажирів. В першу чергу – вивести на маршрути автобуси великої місткості. Чи виконують свої зобов’язання перевізники, дізнавалася «ЗС».

На цьому тижні, 2 листопада, начальник управляння транспортного забезпечення та зв’язку Олександр Власюк, голова комісії з життєзабезпечення, депутат Запорізької міської ради Олег Адаманов та представники підприємств-перевізників розпочали перевірку у ранішню годину пік у Шевченківському районі.
– Мета моніторингу – перевірити, як перевізники дотримуються умов договорів, зокрема у частині заміни автобусів класу «А» на транспорт великої місткості, – зазначив Олег Адаманов. – Це принципово, особливо у годину пік. Притримується цієї позиції і депутатський корпус. Запоріжці мають отримувати якісну та безпечну послугу, а зі «спринтерами» цього досягти неможливо.
Частина авто перевізників вже розпочала робити перші кроки до покращення перевезень на маршрутах громадського транспорту. Зокрема, підприємство ПрАТ «ЗАТП-12329» випустило на свої маршрути автобуси «MAN» та «МАЗ», які перевозять велику кількість пасажирів.
– Наше підприємство обслуговує 12 маршрутів – це близько 100 одиниць техніки. 20% автобусів великої пасажиромісткості, – розповідає голова правління ПрАТ «ЗАТП-12329» Сергій Вайло. – Ми підтримуємо прагнення міської влади у поетапній заміні «спринтерів» на автобуси, щоб покращити послугу для мешканців міста.
Для вивозу мешканців Шевченківського мікрорайону на маршруті № 89 автопідприємство у години пік задіяло 8 великих автобусів. Покращення відчули не лише пасажири, а й водії.
– Автобус зручний, оснащений пандусом для інвалідів. Люди задоволені, що він виходять на рейс, навіть дякують, – розповів водій автобусу Павло Лінік.
Як зазначив Олександр Власюк, крім маршруту №89, автобуси більшої місткості вже є на маршрутах №61, №63, №82, №18, №65.
– Влітку пройшли конкурси на обслуговування автобусних маршрутів громадського транспорту в Запоріжжі, де були виставлені умови виведення на маршрути автобусів середньої та великої місткості.Багато підприємств не були готові, тому взяли на себе інвестиційні проекти, які мають виконати протягом року. Вже є перші позитивні зміни: маршрут № 89 попереду всіх, але позитивні тенденції спостерігаються і на інших маршрутах. Перевізники розуміють, що дороги назад не буде, тому потрібно переходити на великий транспорт. У той же час, у міжпіковий період маршрути обслуговують невеликі автобуси, адже пасажирів небагато, і це економічно вигідно для підприємств, – сказав він.
Нагадаємо, КП «Запоріжелектротранс» уклало договір на купівлю 35 автобусів на умовах лізингу. Перші 15 одиниць техніки з’являться на запорізьких дорогах до кінця року, а вже у першій декаді 2018 року до них приєднаються ще 20. Також до кінця квітня у місті з’являться два нові маршрути.