Нещодавно з майстерень Запорізького трамвайного депо вийшов на лінію вже третій трамвай, зібраний запорізькими фахівцями. Як відомо, за програмою «Запорізький трамвай», що була прийнята в минулому році, КП «Запоріжелектротранс» отримало ліцензію на випуск 50 таких вагонів. В цьому році їх буде чотири – на 25-28 грудня заплановано випуск четвертого вагона.

Експлуатація перших двох вагонів показала, що пасажирам вони подобаються. Нові вагони обладнано сучасною системою управління, вони частково низькопідлогові – пристосовані для проїзду людей з обмеженими можливостями, економічні у використанні електроенергії, комфортні всередині, більш швидкі та безшумні.

Як розповів директор КП «Запоріжелектротранс» Юрій Папач, наступна програма – це капремонт вагонів Т3-М. Вони теж будуть відрізнятися від старих вагонів і перший вийде на лінію вже в січні 2018 року. Там будуть нові сидіння, салон буде більш комфортабельний і теплий.

– За програмою трамвайний вагонів протягом 5 років ми плануємо привести у відповідність до євростандартів близько 50 вагонів, – говорить Юрій Папач.

– Два нових вагона у вас уже працюють на лінії, чи були від пасажирів нарікання?

– Зауважень не було, хоча в ЗМІ і зявилася інформація, нібито в одному з них протікає дах. Однак там просто забився сміттям водостік – от і все. Ми перевірили вагони – зараз постійно йдуть дощі, але нарікань не було. Можуть, звичайно, виникати якісь інші невеликі проблеми, але все це нами усувається і приводиться в порядок.

IMG_7370– А звідки беруться частини для нових вагонів?

– Голий кузов ми купуємо в Калуші Івано-Франківської області, а все інше збираємо в себе у вагоно-ремонтних майстернях. Ми заклали 6,1 мільйона гривень на будівництво такого вагону, але в підсумку заощадили 450 тисяч, тому запорізький вагон коштує 5,6 мільйона гривень. Ці вагони відрізняються від інших – посередині мають низьку підлогу, де розміщений пандус для інвалідів. Згодом такі вагони будуть на кожному маршруті міста.

Програма «Запорізький трамвай» буде тривати і в наступному році, – мер міста, Володимир Буряк, підписав вже відповідне розпорядження. У зв’язку з децентралізацією в країні у нас з’явилися додаткові можливості і засоби. Підвищилася заробітна плата у людей, до нас стали повертатися трудові колективи, ми створили десятки нових робочих місць. І тепер готові збирати нові трамваї не тільки для Запоріжжя.

– Кажуть у вас поповнився і автобусний парк?

– Так. За договором-лізингу ми отримали 14 автобусів з низькою підлогою, які проходять зараз реєстрацію. До 25 грудня вони з’являться на новому маршруті №17. Ще 21 автобус надійде до нас в січні-лютому. Нова техніка буде розподілена на Шевченківський, Хортицький і частково Заводський райони. Думаю, ті проблеми, які зараз існують в місті з транспортом, після цього зникнуть, – запевнив Юрій Папач.

Ми проїхались новеньким трамваєм від Депо до Фортечної і запитали у пасажирів про враження від поїздки.

Пенсіонерка Ніна Балашова:

– Мені все подобається в новому трамваї: заходити сюди добре, тут комфортно і красиво. А оскільки доводиться часто їздити містом, в нових трамваях такі подорожі набагато приємніші.

Студентка ЗНТУ Анна:

– Тут відчуваєш себе відмінно – він набагато зручніший за інші. Я вже втретє їду на новому трамваї від Депо до Анголенко і помічаю, що він навіть переміщається швидше. До того ж, вагон безшумний, і тут не так задуває з дверей, як в старих вагонах.

Випуск нового трамвая прокоментував і запорізький міський голова Володимир Буряк.

– Кажуть, до хорошого швидко звикаєш. Щиро бажаю, щоб запорожці швидко звикали до хорошого, а сучасні та комфортні трамваї на маршрутах були нормою. Тому третій новий трамвай на лінії – це добре. Але ми вже готуємо до роботи наступного, – сказав Володимир Буряк.