В Запоріжжі створено майданчик нових можливостей для розвитку аналітичного, креативного, творчого, інноваційного мислення в сфері науки та техніки. Освітню технологію, відому у всьому світі під назвою STREAM, відтепер впроваджують на базі Комунарського районного центру молоді та школярів 

STREAM розшифровується так:

Science (наука)
Technology (технології)
Reading (читання)
Engineering (інженерія)
Art (мистецтво)
Math (математика).

Відкриття «STREAM-центру» було ініційовано департаментом освіти і науки Запорізької міськради і реалізовано за рахунок коштів міського бюджету. На створення центру і придбання необхідної техніки з міського бюджету було виділено близько мільйона гривень.

Важливість цієї події для нашого міста відзначали всі гості під час урочистого старту проекту.

Директор департаменту освіти і науки Запорізької міської ради Юлія Погребняк зазначила:

– Міський голова Запоріжжя перед департаментом освіти і науки Запорізької міськради поставив чітке завдання: створювати умови, щоб наш внесок сьогодні в розвиток дітей був затребуваний через кілька років. Ми повинні розуміти, якими будуть наші випускники через 10-12 років, щоб вони були конкурентоспроможними в дорослому житті. Сьогодні ми відкриваємо науково-орієнтований центр для підростаючого покоління всього міста. Викладачі Запорізького технічного університету, кандидати наук, будуть для дітей читати курси і проводити заняття. Наше завдання, щоб за підтримки і влади, і депутатського корпусу запорізькі діти отримували максимум можливостей для власної реалізації в майбутньому.

Заступник міського голови Анатолій Пустоваров також підкреслив, наскільки важливий новий майданчик для молоді:

– Сьогодні в Запоріжжі відкриваємо грандіозний проект, який ми започаткували рік тому. В «STREAM-центрі» ми створили майданчик, на якому діти з юного віку можуть вивчати інженерію, робототехніку, IT-сферу. Наше завдання створити базу, щоб вони могли розвивати свої здібності і креативне мислення. Адже ті, хто йдуть зараз до школи, закінчать її в 2028 році. Вкладаючи сьогодні ресурси в розвиток цих дітей, ми піклуємося про майбутнє нашого міста і нашої країни, – сказав Анатолій Пустоваров. – Ми навчимо дітей вчитися, думати, шукати та знаходити потрібну інформацію, переробляти її, творити.

Директор Комунарського центру молоді та школярів Михайло Хвастик уточнив, що стрімкий технологічний прогрес вимагає підготовки фахівців нових сучасних професій: програмістів, ІТ-фахівців, інженерів та професіоналів в області високих технологій. Особливо затребуваними стануть фахівці біо- та нано-технологій, ІТ-технологій тощо.

Гості заходу відвідали заняття центру. На одному з них діти робили роботів. Юні винахідники показали своїх перші зразки.

Зараз заняття гуртка робототехніки йдуть чотири рази на тиждень. Плануються групи по 10-12 чоловік, щоб кожній дитині був зручний доступ до конструктора. Всього ж «STREAM-центр» відкрив свої двері для 230 «вундеркіндів».

Навчання проходить за програмами Міністерства освіти. Працюють з дітьми п’ять викладачів, в тому числі і представники Запорізького національного технічного університету. Один з них – доцент кафедри електропровідної автоматизації Запорізького національного технічного університету Андрій Пиріжок – саме є керівником гуртка робототехніки.

  • Це перший в Запоріжжі «STREAM-центр», та й в Україні такі проекти створюються не так ґрунтовно, як у нас, а в основному на комерційній основі, більше для розваги, – зазначив Андрій Володимирович. – Ми ж хочемо допомогти дітям зорієнтуватися з вибором майбутньої професії. Поглибити їхні знання з інформатики, фізики. В процесі науково-дослідницької та науково-технічної діяльності у школярів повинні сформуватися базова дослідницька, винахідницька, конструкторська та раціоналізаторська компетентність. Зараз діти вже програмують і створюють віртуальних роботів. Наступний етап – вивчення більш складних контролерів, вивчення Сі-подібної мови, щоб реалізовувати такі проекти, як розумний дім, розумна теплиця або розумний акваріум.

Директор Комунарського центру молоді та школярів Михайло Хвастик наголосив, що STREAM-навчання впроваджується для різних вікових категорій, не тільки для старших школярів. Наприклад, діти дошкільного віку вивчають початкове лего-конструювання, за допомогою якого знайомляться з оточуючим середовищем, вивчають математику, архітектуру.

  • Конструктор LEGO – це не тільки розвага, але й інструмент для розвитку і навчання. Можливості конструктора практично не обмежені – з нього можна побудувати не лише будівлі, людей, тварин, а й різноманітні діючі механізми, включаючи роботів, – розповіла «ЗС» керівник гуртка для малюків 6-10 років Ганна Руда.

До речі, нещодавно у Києві вихованці цього гуртка зайняли перше місце на LEGO-фесті в номінації «Найбільш ґрунтовне дослідження».