– Якщо подібне трапилося, не варто мовчати, – радить начальник Головного управління з питань захисту прав споживачів КМДА Костянтин Соляник. – За подібні дії закон передбачає відповідальність працівників супермаркету, оскільки йдеться про обрахунок споживача. Тому, потрапивши в таку ситуацію, слід покликати адміністратора магазину і вимагати продати товар за вказаною на ціннику ціною. Споживач повинен вимагати книгу скарг та пропозицій, на сторінках якої необхідно розповісти про свою ситуацію. Адже споживач хотів придбати товар за тією ціною, що вказана на ціннику, а не за прихованою. Директор магазину в місячний термін зобов’язаний відповісти на вашу скаргу. Під час перевірок торговельного закладу ми завжди переглядаємо книгу скарг та пропозицій. Обов’язково звертаємо увагу, чи розглянуто заяви. У книзі сторінки пронумеровані й прошиті, тому їх не можна вирвати. Книга має знаходитись у доступному для споживача місці, а не десь там, не зрозуміло де. Буває, що ми просимо книгу скарг, а у відповідь чуємо: “У нас такої немає”, – хоча це суперечить закону.
У деяких торговельних закладах, а також закладах громадського харчування працівники одночасно заводять дві книги скарг та пропозицій. Одна – з позитивними відгуками, інша, навпаки – з наріканнями і скаргами. Як правило, в “позитивну” книгу самі ж офіціанти записують собі похвали, а в іншій можна прочитати правдиві відгуки від реальних гостей. Трапляється, що директор закладу навіть не здогадується про існування двох книг, і очі на правду, тобто роботу його закладу відкривають перевіряючі.
Якщо неякісний товар покупцеві продали на офіційному базарі, не варто впадати у відчай. У цьому випадку потрібно зайти до адміністрації базару, де є куточок споживача, і там повинна бути книга скарг і пропозицій. Аби довести, що споживач саме на цій ятці придбав продукцію, потрібно, щоб продавець написав на клаптику паперу своє прізвище, ім’я та по батькові, номер ятки та який саме товар він продав. З цим документом вже можна йти та захищати свої права. А от купувати продукти в місцях, не призначених для торгівлі, не варто. Адже в цьому випадку права споживачів уже ніхто не зможе захистити.