Вперше, більш ніж за 70 років, на греблі ДніпроГЕСу ведеться масштабна реконструкція ділянки автошляху. В цьому році роботи розпочнуться 20 квітня й триватимуть протягом трьох місяців. На цей час на автодорозі будуть тимчасові незручності – обмеження руху транспорту. Про деталі майбутньої реконструкції стало відомо 13 квітня під час прес-конференції за участю представників Дніпровської ГЕС, патрульної поліції, КП «ЕЛУАШ».
Відому на весь світ греблю було побудовано більше ніж 70 років тому. Ділянка автошляху, яка є однією з найважливіших міських артерій, першочергово була побудована для службових потреб ГЕС, а для мешканців було прокладено трамвайні колії. Та час диктував свої умови: місто росло, промисловість розвивалась, інтенсивність руху змінювалася. У сімдесяті роки греблю було перекрито на два роки. Тоді було зроблено розширення автодороги, яка вирішила проблему інтенсивності руху, створивши нормальний режим роботи. Але за тридцять років інтенсивність руху знов збільшилася й, відповідно, настав час нових змін.
У 2010 році розпорядженням Кабінету Міністрів дорогу було передано на баланс ПАТ «Укргідропроект». Тоді перед підприємством постала задача забезпечувати подальшу безпеку руху.
Як зазначив директор філії «Дніпровська ГЕС» ПАТ «Укргідропроект» Віктор Кучер, протягом цього часу щороку на греблі виконувався поточний ремонт (близько 1-2% від загального об’єму робіт). Паралельно розроблявся, утверджувався проект реконструктивного ремонту.
– Як і зазвичай, цього року перед нами постала першочергова задача відновити пошкодження після зими. Завдяки КП «ЕЛУАШ» нам вдалося оперативно усунути аварійність та урівноважити інтенсивність руху. Зараз ми продовжуємо масштабні реконструктивні роботи, які розпочали минулого року, – розповів директор філії.
Як зазначив Віктор Кучер, проектом передбачено реконструкцію всього переїзду. Минулого року в повному об’ємі було виконано реконструкцію та ремонт металоконструкцій через шлюз на Лівому березі.
– Тепер перед нами постала задача виконати ремонт деформаційних швів – це елементи, які поєднують дві рухомі частини та є надзвичайно важливими для роботи системи в цілому. Усього їх дванадцять. Так ми розпочнемо з ремонту швів на ділянці відремонтованої дороги. Ми будемо робити демонтаж старого шва та монтаж нового, який передбачає проведення робіт з бетонування, – сказав Віктор Кучер.
На час ремонту на переїзді буде обмеження руху автотранспорту: одна смуга буде закрита. Відповідно діятиме реверсна система руху. У часи пік буде відкрито дві смуги з Правого берега й одна з Лівого, ввечері – навпаки.
– Ми виставимо всі необхідні знаки, чергуватимуть патрульні екіпажі. Ми звертаємося до запоріжців з проханням із розумінням та обережністю поставитися до тимчасових незручностей. На час ремонту необхідно дотримуватися вагових характеристик (навантаження на вісь не більше 30 т) та швидкісного режиму 40 км/год, – сказав Віктор Кучер.
У подальшому ПАТ «Укргідропроект» планує продовжити роботи з реконструкції аванкамерного мосту, який знаходиться на Правому березі при в’їзді на греблю. Після завершення ремонту також виникне необхідність ремонту деформаційних швів. Далі за проектом – роботи на 2019-2020 роки, які передбачать заміну металоконструкцій, плит основи.