Слід зазначити, що «Транспортний переворот» розпочався з петиції запоріжців, після якої місцева влада взяла курс на зміну старих маршруток автобусами середньої та великої місткості.

Перший етап на шляху до реалізації планів – розвантажити магістралі міста з великою концентрацією руху – Проспект Соборний, вулиця Перемоги та Українська. Для цього на ділянках, у лютому студентами транспортного факультету ЗНТУ було проведено пасажирообстеження: «У 2017 році, – повідомив заступник мера Сергій Мішок, – у Запоріжжі відбудеться 40 конкурсів на пасажироперевезення по міських маршрутах. І на всіх цих маршрутах ми маємо намір замінити автобуси класу «Б», тобто «Спринтери» та «Фольксвагени», на автобуси класу «А» – автобуси середньої місткості. Такі сучасні умови ринку. Ми дали достатньо часу щоб перевізники встигли підготувати свою інвестиційну складову й направити її на розвиток власних активів, закупку транспорту».

Підприємці, обираючи техніку мають притримуватись базових принципів:  автобуси класу «А» і вище, екологічний стандарт викидів Євро 2 і вище (що означає, що автобуси будуть не старше 2004 року випуску), сучасний комфортний дизайн та облаштування салону.

Ті перевізники, які не встигли переформувати бізнес підписуватимуть інвестиційні проекти, згідно яких можна не тільки купляти й залучати техніку, зазначає Олександр Власюк: «У минулі роки інвестиційний проект був таким собі квитком, щоб  сісти на потяг. Зараз він включатиме проект рішень з чітко обумовленим графіком, строками виконання».

На особливостях дослідження детально зупинився декан транспортного факультету ЗНТУ Олексій Кузькін: «З 46 маршрутів 26 дослідили обліковцями, які знаходились у салоні автобусу й 20 – візуальним методом обліковцями, які знаходились на переході й оцінювали наповнення проїжджаючих автобусів. Дослідження дало чітку картину які маршрути потрібно ліквідувати та скільки автобусів, якої місткості  необхідні для  забезпечення якісного пасажироперевезення.  Згідно результатів буде винесено рішення й включено в умови конкурсу який пройде у квітні».

Представник транспортної компанії Анатолій Бурлака,переконаний – стару систему потрібно ламати. Колись, у 2005 році у підприємця був бізнес, але нововведення у транспортній економіці попередньої влади знищили його: «Близько 10 років у Запоріжжі не звертали увагу на міські перевезення. А у них панувала здирництво за участю силових структур».

На маршрутах панував хаос – замість 10 автобусів, було 30. Ось чому на деякі зупинові комплекси центрального проспекту міста перетворились на кінцеві зупинки: «На Металургів хотіли відгородити спеціальну площу, щоб люди не бачили зайвий транспорт» – розповідає підприємець. Звичні для городян маршрутки взагалі не призначені для міського перевезення. Їх спеціально перероблювали та навіть у такому вигляді їздити в них можна тільки сидячі й до певного пункту призначення. Пвдприємець висловив всебічну підтримку міської влади в її починанні: «Йдучи на вибори, діючий мер обіцяв вирішити транспортну проблему в Запоріжжі, і він свої обіцянки виконує. Прийшов час припинити ту вакханалію, яка сьогодні твориться на основних запорізьких магістралях».

Крім цього, наприкінці березня – початку квітня цього року буде проведено комплексне пасажирообстеження , яке востаннє проводилось 80-х роках минулого століття. Воно має дати цільну та підсумкову картину по місту на основі якого формуватиметься транспортна система Запоріжжя.