Громадяни пільгових категорій, учасники АТО скаржаться на відмови в пільговому проїзді з боку водіїв автобусів. Найчастіше таке трапляється на міських автобусних маршрутах Запоріжжя.

Згідно зі ст. 37 Закону України «Про автомобільний транспорт» автомобільному перевізнику, що здійснює перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, забороняється відмовлятися від пільгового перевезення, крім випадків, передбачених законом. Безпідставна відмова від пільгового перевезення тягне за собою відповідальність згідно з чинним законодавством. Закон не передбачає й обмеження кількості пільгових місць у громадському транспорті. При цьому слід зазначити, що зобов’язання перевізників перевозити безкоштовно осіб, яким законодавством встановлено право необмеженого безкоштовного проїзду, не були підкріплені фінансово, тому ситуація з пільговими перевезеннями й набула загострення.

За рахунок коштів місцевих бюджетів на компенсацію за пільговий проїзд окремих категорій громадян автотранспортом передбачено 3,725 млн грн. видатків. Таким чином, запорізька влада продовжує займатися вирішенням на державному рівні питання заміни пільг на транспорті адресною грошовою допомогою представникам соціально незахищених верств населення, оскільки такий шлях є найбільш ефективним для врегулювання ситуації.

А поки таке рішення не буде ухвалене законодавчо, у Запоріжжі розбиратимуться з кожним порушником окремо, вживаючи найжорсткіші заходи реагування. Занепокоює те, що, крім порушень законодавства про пільгові перевезення, автоперевізники порушують вимоги безпеки руху, наражаючи на небезпеку пасажирів. Так, о 22.00 на мосту Преображенського в Запоріжжі в напрямку о. Хортиці рухався автобус «Фольксваген ЛТ-35», водій якого не обрав безпечну швидкість руху, не впорався з керуванням та врізався в бетонну опору. Сам водій та 14 його пасажирів були травмовані.

Нерідко в погоні за збільшенням доходів та зменшенням витрат автоперевізники змушують водіїв працювати на маршрутах з порушенням норм робочого дня, при цьому не створюючи їм умов для дотримання вимог безпеки перевезень пасажирів. Зараз спільно з органами Фіскальної служби, Пенсійним фондом та Інспекцією праці влада відпрацьовує питання офіційного працевлаштування та легалізації зарплати водіїв автобусів, бо нерідко перевізники, перемігши на конкурсах пасажироперевезень, своїх водіїв на роботу офіційно не оформлюють. Зараз формується також перелік автоперевізників, яких перевірять на дотримання відповідних ліцензійних умов.

Автор: Євген ПАНТЕЛЕЄВ