Транспортну проблему у Запоріжжі вирішать лише великі автобуси. З цим згодні й у міській владі. Перші чотирнадцять автобусів великої місткості, що закуповуються в рамках процедури фінансового лізингу, мають прибути до Запоріжжя вже в цьому році. Про це повідомив на засіданні виконавчого комітету міської ради міський голова Володимир Буряк.
– Генеральний директор КП «Запоріжелектротранс» Юрій Папач сьогодні знаходиться в Білорусі і вирішує це питання. Будуть придбані стомісні автобуси, з трьома входами з низькою підлогою, комфортні для проїзду людей з обмеженими можливостями, – зазначив Володимир Буряк.
Загалом, в рамках процедури фінансового лізингу, має бути придбано 35 автобусів. Останні автобуси надійдуть в січні-березні 2018 року.
Перші 14 автобусів будуть обслуговувати новостворенний маршрут №17 – «Арматурний завод – вокзал Запоріжжя-І», який з’єднає Осипенківський мікрорайон з центром міста (вартість проїзду буде 4 гривні). Це стане ще одним кроком у вирішенні проблеми транспортного обслуговування запоріжців, які проживають у спальних районах міста. Наступні автобуси планується використовувати на маршрутах в напрямку Шевченківського, Хортицького та інших районів Запоріжжя, які підпадають під програму відкриття 9 нових автобусних маршрутів.
Також на виконкомі було підтримано пропозицію начальника управління з питань транспортного забезпечення та зв’язку Олександра Власюка, стосовно організації зупинки транспорту загального користування «Ягідка» в селищі Підпорожнянка Заводського району.
На маршрут №72 призначили нового перевізника, адже ТОВ «Правекс-Стар» не виконував умови договору і маршрутом заміть 12 машин, курувало лише три. З 1 грудня на 3 місяці обслуговувати мршрут №72 буде ПрАТ «Запорізьке автотранспортне підприємство 1239» з розкладом руху в звичайному режимі – 2 одиниці транспорту, та в режимі маршрутного таксі – 10 одиниць.
Крім того, Олександр Власюк зауважив, що в час-пік перевізники надають для пасажирів великі автобуси. Зокрема в Осипенківському мікрорайоні на 82 та 61 маршрутах працюють «МАНи», а на Бородинському на маршрут №65 додано 2 автобуси «ЛАЗ» та «Богдан». Ще однією зручнісю стало те, що на 18 маршруті з’явилася нова зупинка – «Бородинський ринок».

Маршрутки завжди проїзджають мимо зупинки біля колишнього «Шекиленду» (вул.Чарівна, 38 А)

Маршрутки завжди проїзджають мимо зупинки біля колишнього «Шекиленду» (вул.Чарівна, 38 А)

Але у городян залишається ще багато питань щодо якості обслуговування громадського транспорту і ціни за проїзд. Деякі з цих питань «ЗС» поставила Олекандру Власюку особисто.
– Скажіть, що відбувається з цінами на маршрутках, які то піднімаються, то падають – якими вони повинні бути?
– Дійсно, з 6 листопада на багатьох маршрутах змінились тарифи і вони затверджені виконкомом Запорізької міської ради (ЗМР). Але з 87 маршрутів, які існують у місті, обгрунтування своїх тарифів подали лише 62. Наприклад, маршрут №53 спочатку підняв тариф до 4,50 грн, але через кілька днів знову знизив до 3,50 грн. Справа в тому, що на цьому маршруті не подали економічного обгрунтування підвищення ціни, тож маршрут не внели до відповідного проекту рішення. Водії ж могли підняти тариф самотужки, але, коли їм «дали по рукам», ціни одразу повернули. Однак ціну підвищать і нацьому тарифі, коли вона буде затверджена на виконкомі.
– Тобто ціна проїзду майже на всіх маршрутах зросте до 5 гривень і вище?
– Так. Днями я був на депутатській комісії з життєзабезпечення, де мені громадські організації та просто активісти закидали, що 5 гривень це дорого і незаконно. Але насправді перевізники економічно обгрунтовали значно вищі тарифи по 6, 7, 8 грн і навіть вище. Але ми зійшлися з перевізниками на 5 гривнах. Перевізники теж з розумінням до цього ставляться. Хоча, приміром, на маршруті №50 обгрунтуваний тариф складає 30 гривень 18 копійок. На 36-му – 11 грн 12 коп. Повторюю, це обгрунтовані ними тарифи, які ми подали на розгляд до Департаменту економіки ЗМР. Там підтвердили, що підрахунки здійснювались згідно прийнятої методики і надали нам економічні висновки, що тариф таким і має бути.
– Чому на одному і тому ж маршруті є звичайний режим обслуговування та режим маршрутного таксі, і як їх відрізнити?
– Звичайний – це коли автобус зупиняється на кожній зупинці, а в маршрутному таксі враховуєтьс час поїздки між кінцевими зупинками. Там, де немає пасажирів, або ніхто не виходить, водій може проїхати таку зупинку – це йому дозволено. Але ціна режимів на 50 копійок відрізняється лише на двох-трьох маршрутах, на інших вона однакова.
– Чому біля зупиночних комплексів біля розважального центру «Аврора», колишнього «Шекиленду» та напроти центрального автовокзалу водії, як правило, не зупиняються?
– На «Аврорі» зупинка за вимогою. Але коли будували цей центр і поставили там зупинку, вони ні з ким її не узгодили. Потім це намагалися зробити постфактум, туди виїжджала комісія, але існують технічні норми, за якими між зупинками повинні бути десь від 600 до 800 метрів. Тож ставити її офіційно не було ніякого сенсу. Тому було прийнято рішення зробити зупинку за вимогою.
– Це якщо той в салоні. А якщо стоїть на зупинці і голосує?
– Це вже на розсуд водія. На жаль, у них своя ментальність. Що ж до інших згаданих вами зупинок, будемо з’ясовувати ситуацію на місці.
– Є інформація, що в нових договорах з перевізниками, якщо водій не бере пільговика, то його можуть оштрафувати на 500 гривень. Це так?
– Цей штраф був закладений і в старих договорах, але його потрібно доводити. Повинна виїзжати комісія на місце, складатися акти і таке інше.
– На проспекті Соборному на зупинці в районі Металургів маршрутки завжди стають «ялинкою» перекриваючи шлях навіть тролейбусам. Коли там, нарешті, буде наведено лад?
– Я його вже один раз там навів. Ви ж пам’ятаєте, що раніше вони до самого перехрестя ставали. Туди виїзджала комісія і ми повністю змінили там знаки і дорожню розмітку. Маршрутчикам довелось зміститися далі проспектом. Але знову ж таки – ментальність наших водіїв, і тут вже, мабуть, більше запитання до поліції і патрулів, у яких є адміністративні важелі. Вони можуть складати акти за неправильну парковку «ялинкою». Там же зупинка громадського транспорту і їм це можна інкремінувати, як порушення дорожніх правил. Будь ласка, стаття 122 частина 2.
– Взагалі-то, з ними треба боротися такими методами, як укріплення нашого комунального транспорту та впровадження комунальних маршрутів. І з грудня цього року ми вже почнемо це робити, – підсумував Олександр Власюк.